fbpx

10 tips om te blijven sporten tijdens de Corona crisis

thuis sporten tijdens corona crisis
tips om te blijven sporten tijdens de corona crisis

10 tips om te blijven sporten tijdens de Corona crisis

We leven op dit moment in een bizarre tijd. Je leven staat behoorlijk op zijn kop. Je normale ritme kan je meestal niet volhouden en zeker niet met jongere kinderen. Iedereen is het er wel over eens dat het goed is om te blijven sporten en dat fitheid belangrijk is. Alleen het sporten kan een aardige uitdaging zijn in deze tijd. Daarom wil ik je in deze blog tips geven om te blijven bewegen. Bewegen heeft immers een goede invloed op je mindset en hoe je je mentaal dus voelt. En volgens mij kunnen we dat allemaal wel gebruiken in deze periode.

1. Houd voor zover het kan je structuur/ritme vast

Hiermee bedoel ik dat het goed is om zoveel mogelijk op de dagen en tijden te sporten dat je gewend bent. Als de tijden niet lukken, ga er dan in ieder geval voor om wel op de dag dat je gewend te sporten. Lukt dat ook niet? Plan dan in ieder geval in wanneer je dat wel kan doen.

2. Zorg elke dag voor matig intensieve beweging

Het is wel duidelijk dat bewegen helpt bij je fitheid en het versterken van je immuunsysteem. Dus blijf lekker bewegen waar dat kan. Ga het blokje om of ga even een stukje fietsen.

3. Ga ook even naar buiten zolang het nog mag

Dit is dus in het verlengde van bovenstaande. Vitamine D is ook belangrijk om op te doen en binnen zitten helpt daar niet bij. Als je niet het blokje om kan/wil, kijk dan in ieder geval of je iets kan doen in je tuin/op je balkon of vlakbij je huis. Als je sport let er dan wel op dat je liever minimaal 2 meter (en liever 3) afstand houdt van anderen, omdat je door het sporten krachtiger ademhaalt en de druppeltjes dus verder kunnen komen. Just to be safe.

4. Doe het samen met het gezin

We zitten met zijn allen in hetzelfde schuitje. Dus sport lekker samen. Dat is nog extra gezellig en je werkt samen aan jullie gezondheid. Bij de bootcamps die ik geef via Zoom doen ook regelmatig kinderen mee. De één deels en de ander helemaal.

5. Blijf sporten zoals je gewend bent

Sommigen hebben nu juist meer tijd door de huidige omstandigheden. Dit betekent alleen niet dat het goed is om ineens keihard te gaan sporten. Blijf sporten zoals je gewend bent en bouw vanuit daar uit. Om ervoor te zorgen dat je het verantwoord doet en je je lijf dus sterker maakt in plaats van blessures oploopt, kan ik een trainingsschema op maat voor je maken.

6. Doe geen extreme inspanningen

Extreme inspanningen zijn niet aan te raden, omdat deze tijdelijk je immuunsysteem verlagen. Met extreme inspanningen wordt bedoeld trainingen op wedstrijdsnelheid of inspanningen die langer dan 3 uur duren (bron: sportzorg.nl).

7. Pak alle beetjes beweging die je kan

Vaak wil men gelijk een uur gaan sporten, maar nu is dat gewoon niet altijd haalbaar. Dus pak alle beetjes die je kunt pakken. Beweeg waar het kan. Doe een paar oefeningen waar dat kan, beweeg samen met je kind, ga buiten lekker een stukje lopen/fietsen, etc. Bij de bootcamp krijg je ook links van opnames van trainingen gemaild zodat je deze kunt doen wanneer jou uitkomt.

8. Sport alleen als je lijf dat toelaat

Heb je klachten en zeker als deze klachten beneden de nek. Train dan niet! Bij verkoudheidsklachten kan je volgens sportzorg.nl matig intensieve inspanningen doen. Dus soorten inspanningen waar je eigenlijk geen hersteltijd voor nodig hebt. En bij klachten zeker niet naar buiten gaan. Maar als je twijfelt. Pak dan even je rust en herstel eerst. Een verzwakt immuunsysteem wil je nu in ieder geval niet hebben.

9. Maak gebruik van alle online mogelijkheden die er zijn

Veel trainers en sportscholen bieden nu allerlei online varianten aan. Dit doe ik zelf ook. Dan hoef je zelf niet na te denken over wat te doen. Ik vind het zelf belangrijk om persoonlijke aandacht te kunnen blijven leveren. Daarom heb ik voor de opties gekozen die ik nu heb. Zie onderaan deze pagina welke opties er zijn.

10. Blijf letten op wat je eet

De verleiding is nu erg groot om teveel te gaan snaaien. Dit kan komen o.a. komen door verveling en emoties willen dempen. Je beweegt nu (meestal) toch minder dan je normaal doet, dus als je meer snaait zie je het gewoon terug op de weegschaal. Wees hier bewust van. Laat je emoties er zijn. Ik heb de laatste dagen ook best zitten janken hoor. Dat lucht ook al op. En ga dus bewegen! Dat geeft je dan toch weer even een goed gevoel.

Instagramcursus Train je lijf en mind sterk
beter slapen voor meer progressie
terrasweer en toch afvallen
strong woman resultaatgerichte coaching
progressie boeken thuis trainen
corona crisis wilskracht
tips om te blijven sporten tijdens de corona crisis
bilspieren trainen 1-leg hip thrust
hip thrusts zadeltassen
krachttraining voor vrouwen
progressieve overbelasting
ik eet veganistisch

Ik eet plantaardig

/
stijfheid nodig voor optimaal bewegen
goed fout denken
voordelen krachttraining amstelveen
body acceptance
geen cardio voor afvallen
sporten volhouden
mentale voordelen krachttraining voor vrouwen
krachttraining voor vrouwen doelen stellen
sterk lijf en sterk hoofd door krachttraining
summerproof wat is dat
sporten als mijn meditatie
goed voor jezelf zorgen door te sporten
houding over sporten en gezond eten
reptielenbrein stop die stemmetjes en begin met sporten
bewegen geeft vrijheid
fit en gezond ondernemen personal training amstelveen uithoorn
hardlooptraining
eetgewoonten afleren
geblesseerd en sporten
tool overeten hongerschaal afvallen zonder dieet
nieuwe sporten proberen
tips om balans te houden met de feestdagen
niet testen en meten
wilskracht
ballen hoog houden leefstijlcoaching
sporten volhouden in drukke tijden
nekcheck sporten verkoudheid
bijhouden wat je eet
afvallen zonder dieet

Hoe val ik af zonder dieet?

/
<p></p>
regelmaat voedingspatroon weer oppakken
hardloopschema
gewichtsplateau
afvallen gewichtsconsulent
summerbody
weegschaal maar een getal
voordelen luisteren naar je lichaam
luisteren naar je lichaam
wat doe ik aan sport
droomdoel
selflove
zelfwaarde
winter buiten sporten
baal
motivatie zelfbeeld
sporten weer oppakken
controle over voeding
onzeker
minder obesitas
summerproof
hersenen nemen je in de maling
stoppen met afvallen
lief voor je lijf
sporten mogelijkheden
geen sixpack
ontspannen
trainingstips voor de winter
focus